Podatność CVE-2020-6017


Publikacja: 2020-12-03

Opis:
Valve's Game Networking Sockets prior to version v1.2.0 improperly handles long unreliable segments in function SNP_ReceiveUnreliableSegment() when configured to support plain-text messages, leading to a Heap-Based Buffer Overflow and resulting in a memory corruption and possibly even a remote code execution.

Typ:

CWE-787

CVSS2 => (AV:N/AC:L/Au:N/C:P/I:P/A:P)

Ogólna skala CVSS
Znaczenie
Łatwość wykorzystania
7.5/10
6.4/10
10/10
Wymagany dostęp
Złożoność ataku
Autoryzacja
Zdalny
Niska
Nie wymagana
Wpływ na poufność
Wpływ na integralność
Wpływ na dostępność
Częściowy
Częściowy
Częściowy
Affected software
Valvesoftware -> Game networking sockets 

 Referencje:
https://github.com/ValveSoftware/GameNetworkingSockets/commit/e0c86dcb9139771db3db0cfdb1fb8bef0af19c43
https://research.checkpoint.com/2020/game-on-finding-vulnerabilities-in-valves-steam-sockets/

Copyright 2022, cxsecurity.com

 

Back to Top