| |
Podatność CVE-2020-6018
Publikacja: 2020-12-02
Opis: |
Valve's Game Networking Sockets prior to version v1.2.0 improperly handles long encrypted messages in function AES_GCM_DecryptContext::Decrypt() when compiled using libsodium, leading to a Stack-Based Buffer Overflow and resulting in a memory corruption and possibly even a remote code execution. |
Typ:
CWE-787
CVSS2 => (AV:N/AC:L/Au:N/C:P/I:P/A:P)
Ogólna skala CVSS |
Znaczenie |
Łatwość wykorzystania |
7.5/10 |
6.4/10 |
10/10 |
Wymagany dostęp |
Złożoność ataku |
Autoryzacja |
Zdalny |
Niska |
Nie wymagana |
Wpływ na poufność |
Wpływ na integralność |
Wpływ na dostępność |
Częściowy |
Częściowy |
Częściowy |
Referencje: |
https://github.com/ValveSoftware/GameNetworkingSockets/commit/bea84e2844b647532a9b7fbc3a6a8989d66e49e3
|
|
|
closedb();
?>
Copyright 2024, cxsecurity.com
|
|
|